<-   Psichinė sveikata     2020-04-02 00:00     3 min

Gyvenimas karantino režimu

[Iliustravo Mantas Vilčinskas](https://dribbble.com/shots/6366262-Sanctuary-Discord-Server-Branding)

Iliustravo Mantas Vilčinskas

Aa

Nuotolinio mokymui startuojant, norime atkreipti dėmesį į Jūsų ir kitų dvasinę, psichinę sveikatą, nes ji — itin svarbi karantino metu.

Žiūrėti Instagram’e ->

Žiūrėti Facebook’e ->

Normalu krizės metu jaustis… kitaip. Bet buvimas namie — nėra įsikalinimas tarp 4 sienų. Tiesą sakant, bendrai kalbėti apie žmogaus psichologiją yra neįmanoma, nes nėra vieno magiško dalyko, kuris padėtų kiekvienam.

Remiantis mano asmenine patirtimi, kitų patarimais bei Partners in Health nevyriausybinės organizacijos informacija, buvo paruoštas šitas straipsnis.

Angliškai: įdomūs klipai YouTube

5 principai

1. Bendrauk 😍

Ir kuo daugiau.

Lik namie. Bet paskambink pažįstamui, senam draugui. Praturtink kitų dieną.

Neprarask ryšio su išoriniu pasauliu — socialinė distancija nėra emocinė distancija. (Regis, geresnis terminas būtų fizinė distancija.)

2. Pasirenk ir nepanikuok 😫‍️

Skaityk arba žiūrėk tik patikimą žiniasklaidą vieną kartą per dieną (arba keletą kartų per savaitę). Pasistatyk naujienų srauto grafiką.

Pavyzdžiui, LRT Televizijos programą Panoramą galite žiūrėti kasiden 20:30 val. tiesiogiai arba įrašus rasti Mediatekoje lrt.lt portale.

Mažiau Delfi komentarų ir feisbukiečių. Negatyvas nei Tau, nei kitiems nepadės.

Skaityk pilną straipsnį, ne tik pavadinimą. Net ir tikima žiniasklaida siekia sukurti įdomią straipsnio antraštę, nes jų tikslas — išlikti.

Tavo dėmėsys vertas konkurencijos.

3. Stabilumo, saugumo jausmas 🎩

Nepamiršk savo rutinų ir prasmingų įpročių.

Vienoje lietuvio Twitter apklausoje pamačiau, jog apie 50 proc. respondetų kasdien du kartus nesivalo dantų.

Tie prasmingi (tiesą sakant, labai svarbūs) įpročiai palengvins karantino.

Apsirenk taip, kad būtų ir patogu, ir smagu. Jeigu į mokyklą eini su tam tikromis kelnėmis, galbūt jas apsivilkus bus didesnė motyvacija mokytis dėl fizinių pojūčų. Eksperimentuok.

Visko nedaryk viename kambaryje. Susikurk atskiras zonas miegojimui, darbui ir valgiui jei įmanoma.

Judėk. Pasivaikščiok miške, sportuok namie.

4. Įsiklausyk į savo norus 👂

Tik Tu žinai, kas Tau (ne)patinka. Jeigu mėgsti gardų maistą — skirk tam laiko. Esi intravertas? Paaiškink norą tylai artimiesims. Pasidžiauk rutina: ilgiau laiko duše. Jeigu sunku save išgirsti, įsirašyk svarbiausius dienos įvykius dienoraštyje, kad pamatytum tendencijas.

Patenkink dvasinius poreikius.

Galbūt Tau patinka skirtingas intelektinis darbas nei toks, kuriuo užsiimama mokykloje. Sėdint namuose reikėtų skirti laiko smegenėlių mankštai (ir poilsiui).

5. Būtinai išsimiegok 🛌‍️

Stenkis užbaigti dieną su šypsena, padaryk tai, kas Tau smagu. Elementariausi pavyzdžiai bendravimas, muzika, sportas

Atsijunk nuo interneto prieš miegą. Reikės ramybės.

Išlaikyk stabilų miego tvarkaraštį. Jeigu jis netinkamas, lėtai (kasdien 1-2 valandas anksčiau) eik miegoti anksčiau.

Neprarastas išsūkis

Kiekvieną dieną reikia bandyti tobulėti arba bent suvaldyti situaciją, kad ji neblogėtų.

Stagnacija nėra pralaimėjimas.

Pasaulis nepasibaigs. Visas dėmesys skiriamas COVID-19, prancūzų kariams buvo liepti iš Irako pasitraukti. Nebus jokių karų.

Tu esi stipri (arba stiprus; Edukamento auditorija, anot mūsų Instagram duomenų, susidaro iš 78 proc. moteriškos giminės).

Kartu esame stipri.

Užkulisiuose — daugiau. Sekite Edukamentą Instagram’e ir sužinokite daugiau apie mūsų vykdomus projektus.

Rekomenduojame

Kaip anksčiau minėta LRT, yra projektų ir įmonių, kurios užsiima visuomenei itin reikalinga veikla ir dalinasi nemokamais resursais.

Pabandykite kažką naujo:

  • NYLĄ podkastą – tai „Nanook“ podkastas ieškantiems atsakymų moderniame pasaulyje. Kas savaitę išleidžiamuose epizoduose diskutuojama su pasaulį į priekį vedančiais žmonėmis.
  • Mokytojo turinys — vaikams skirti infografikai. Jeigu turite jaunesnįjį brolį ar seserį, galite atstoti mokytojo darbą trumpam laikui!
  • Žmogaus teisių balsas — kas vyksta pasaulyje. Pravartu žinote savo teises, nes dabar 30 metų Lietuvoje turime galimybę jomis džiaugtis.

Atsirinkite, kam skiriate dėmesį.

Žiūrėti kitas temas Edukamento tinklaraštyje